Interfood és Pharma Kft.
A minőségi alapanyagok szakértője
nyelv='hu' and aktiv=1 and id=17

A 2024-es év tíz legfőbb trendje

Az előző év során az élelmiszerárak állandó emelkedése miatt általánosságban visszaesett a fogyasztás, azonban az erre irányuló kutatások azt mutatják, hogy mindennek ellenére is hajlandóak többet költeni a fogyasztók olyan élelmiszer-összetevőkre, amelyek összhangban vannak értékrendjükkel.

Ezek alapján a gyártók még a gazdasági nehézségek idején is többet tudnak nyújtani a fogyasztók számára, mint csupán a termékek árának csökkentése. Az emberek számára kiemelkedő fontosságú érték a fenntarthatóságra való törekvés, az egészségesebb táplálkozás és az egyéb etikai szempontok. Tehát összességében számos olyan tényező jelenik meg egy termék kiválasztása során, amely plusz értéket jelent a vásárlók számára.

Az 2024-es év tíz legfőbb trendje:

1. Összetevők

A vásárlók egyharmada azt állítja, hogy mindig megnézi a csomagoláson az őt érdeklő összetevőket.

A fogyasztók 42%-nak a fehérje számít a legfontosabb összetevőnek egy adott termék alapanyagai közül. Az elmúlt években a fehérje szerepe tovább fejlődött, hiszen a korábbi években az emberek a hússal és a tejtermékekkel társították az alapanyagot, mostanra azonban már elterjedtek a növényi alapú fehérjék is.

2. Természet gondozása

„...a fogyasztók úgy vélik, hogy a vállalkozásoknak aktív szerepet kell vállalniuk a természet védelmében.”

A fenntartható csomagolás és a hulladékkezelés javítása is prioritássá vált a fogyasztók körében, így a termékekkel kapcsolatos környezetvédelmi elvárásaik tovább nőttek. 2024-ben a vásárlók várhatóan még szkeptikusabbak lesznek a greenwashing1-gal szemben.

3. Megelőzés előtérbe helyezése

Az emberek aktívan szeretnének részt venni egészségük megőrzésében és az öregedési folyamatok lassításában, illetve egészséges lefolyásának elősegítésében. Amikor az Innova felmérése során megkérdezte a fogyasztókat, milyen fő aggodalmaik vannak fizikai egészségükkel kapcsolatban, az első helyen a testsúly megőrzésével kapcsolatos félelmek szerepeltek, ezt követte a szív- és érrendszeri egészség megőrzésével kapcsolatos aggodalmak, majd a csontok és ízületek egészségének védelme.

4. Növényi alapú

Az Innova kutatása szerint 2020 és 2023 között világszerte 8%-os éves növekedés mutatható ki a készételek és köretek terén, amelyek „növényi alapú” vagy „vegán” terméknek minősülnek.

Számos tényező állhat annak hátterében, hogy az egyes vásárlók miért térnek át a növényi alapú (vegán, vegetáriánus) termékek beszerzésére. Sokan a környezetvédelem egyik eszközének tekintik, mások leginkább az egészségükre gyakorolt jótékony hatásai miatt vezetik be a növényi alapú termékek használatát konyhájukba.

A tavalyi év során az egészség után a „változatosságot ad az étrendemhez” a második helyre került ebben a kérdésben, a környezettel kapcsolatos aggodalmak mögé.

5. A helyi globálissá válik

A helyi ételek hozzájárulnak a fogyasztók biztonságérzetéhez és a helyi identitás erősítéséhez. A fogyasztók többsége aktívan keresi és értékeli a helyi összetevőkből készült ételeket és alapanyagokat. Ezek az ételek és ízek nemcsak egy kultúra részét képezik, hanem segítenek a különböző konyhák gazdagításában is, továbbá ideális alapot nyújthatnak a külföldről származó, egzotikus ízek kipróbálásához és befogadásához.

6. Otthoni főzés, avagy „hazai luxus”

Az előrejelzések szerint 2024-ben az embereknek nagyobb igényük lesz arra, hogy luxusélményt teremtsenek az otthoni főzés során. Ennek eredményeképpen az otthon kényelme és az étteremben való étkezés hangulata közötti határ elmosódik, létrehozva egy teljesen új élményt konyhákban.

Kutatások szerint az emberek előszeretettel kísérleteznek új ízekkel és ételkészítési módszerekkel otthon. Ez az igény arra vezethet, hogy az otthoni főzés ne csupán egyszerű táplálkozási szokás legyen, hanem valódi élménnyé váljon, hasonlóan az étteremben való étkezéshez.

Az otthoni étkezésnek további előnye, hogy pénzmegtakarítási lehetőséget is kínál. Az emberek számára az ár-érték arány és az egészség fontos szempontok az otthoni étkezés során. Az otthoni főzés lehetőséget nyújt arra, hogy az emberek tudatosabban válasszanak alapanyagokat és ételkészítési módszereket, ami hozzájárulhat az egészségesebb ételek elkészítéséhez és az étkezés költséghatékonyabbá tételéhez.

7. Egészségben való részesedés

A fogyasztók egyharmada szerint az ételek egészségesebbé tételének legjobb módja a nem-egészséges összetevők, például a cukor vagy mesterséges adalékanyagok korlátozása vagy teljes elkerülése, valamint a természetes összetevők használata. Ez a megközelítés egyre inkább előtérbe kerül az egészségtudatos táplálkozásra való áttérés iránti növekvő igény miatt.

Ez az irány az élelmiszeriparban és a fogyasztói preferenciákban is egyre markánsabbá válik, mivel egyre többen választják az olyan ételeket és termékeket, amelyek egyszerűbb, természetesebb összetevőket tartalmaznak, és minimalizálják a nemkívánatos, potenciálisan káros összetevők jelenlétét. Ez a tendencia várhatóan tovább erősödik, mivel az emberek egyre inkább érdeklődnek az egészséges táplálkozás és az egészségmegőrzés iránt.

8. Lehetőségek az óceánból

Az óceánból származó összetevők különösen divatosak lettek, amikor a környezetvédelem és a fenntarthatóság kerül terítékre az élelmiszerek és termékek tekintetében. Az óceánokból származó alapanyagok, például a mikroalgák, egyre növekvő érdeklődést generálnak az élelmiszeriparban és a fogyasztók körében.

Ezek a rendkívül tápláló és gazdag összetevők híresek tápanyagtartalmukról és egészségügyi előnyeikről. Emellett fontos szerepet játszanak a fenntarthatóságban, mivel alacsonyabb helyet foglalnak el a táplálékláncban, és hatékonyan termeszthetők, minimalizálva ezzel a környezeti hatásokat.

9. H2O: A jövő kihívása

A hidratálás továbbra is középpontban áll, a tiszta tejsavófehérje pedig fontos eszközként szolgál a gyártók számára az edzés utáni frissítő italok készítése során.

A kollagént tartalmazó vizek terén is növekedés várható, mivel a víz önmagában tiszta és átlátszó jellege tükrözi az egészséges bőrápolás ideáljait.

Az Innova adatai szerint az utóbbi három évben 10%-os növekedés mutatható ki azon üdítőitalok és sporttáplálkozás termékek terén, amelyeket valamilyen hidratálással kapcsolatos állítással együtt reklámoztak.

10. A zaj minimalizálása

„A fogyasztók nyitott és közvetlen kommunikációt keresnek az információ túlterhelésének kezelésére.”

Az információk, amelyeket a fogyasztók leginkább látnának a csomagoláson: márka áttekintés, lejárati idő, történetmesélés, fenntarthatósági üzenetek.

 

 

 

1Greenwashing: A greenwashing magyarul zöldre mosás vagy zöldre festés. Olyan marketing- és PR-stratégia, amely elhiteti a fogyasztókkal és a közvéleménnyel, hogy a vállat többet tesz a környezet védelméért, mint a valóságban. (forrás: https://greendex.hu/greenwashing/)

 

 

 

 

Forrás:

Minden hír »

Termékeink

Hírek
aktualitások

Hírlevél
Az Adatvédelmi tájékoztatót megismertem, elfogadom
2024.04.09.
Kakaópiaci riport: hullámvölgyek és kilátások

Összefoglalás a jelenlegi kakaópiaci helyzetről: A kakaó világpiaci ára az elmúlt évben több mint háromszorosára emelkedett, mivel a globális kínálati piac már a harmadik egymást követő évben hiányt szenvedett. A nyugat-afrikai ország a kakaótermelés legalább 30%-os csökkenésére számít. Április 18-án teszik közzé a feldolgozási adatokat, a jelenlegi állás arra enged következtetni, hogy a számok alakulását a nyersanyaghiány mozgatja majd elsősorban, és nem pedig a vélhetően csökkenő kereslet.

2024.03.19.
A kakaópiac aktuális kihívásai 2024-ben
A kakaópiac 2023/2024-es szezonjában jelentős változásokon megy keresztül, amelyek számos kihívással és lehetőséggel járnak. Az International Cocoa Organization (ICCO) előrejelzése szerint a jelenlegi szezonban világszerte 374 000 tonna kakaóbab hiány várható.
2024.03.08.
NutriBeauty - A bőr megújulásának kulcsa

A NutriBeauty termékvonal kiemelkedő lehetőséget nyújt a szépség és fiatalság megőrzésére, természetes összetevőkkel és innovatív megoldásokkal segíti elő a bőr, a haj és a köröm egészségét. Fontos, hogy figyelmet szenteljünk testünk belső és külső ápolására, hogy megőrizzük szépségünket és vitalitásunkat hosszú távon.

2024.02.22.
Akáciagumi: természetes megoldás a cukorcsökkentésre

A cukorcsökkentés kihívásokkal teli folyamat, mivel az alapanyagnak fontos funkcionális tulajdonságai is vannak, amelyek az édes ízen túlmutatnak. Az akáciagumi segítség lehet, hiszen egy természetes textúrázó alapanyag, amely megoldást jelenthet a technikai kihívásokra, miközben megfelel a fogyasztók egyre növekvő elvárásainak is.

2024.02.16.
ID-alG™: a megbízható megoldás a súlykontrollhoz

A barna alga kivonat segít a testsúly szabályozásában: korlátozza a zsír- és cukorraktározást a szervezetben. Gazdag tengeri polifenol tartalmának köszönhetően, blokkolja a két fő emésztőenzim, a lipáz és az amiláz aktivitását. Az ID-alGTM egy súlycsökkentő alternatíva, amelynek fő célcsoportját a 45 év felettiek jelentik.

2024.02.16.
Ginzeng: az évezredek óta fennálló egészségmegőrző csodaszer

Az élet modern kihívásaihoz való alkalmazkodás során egyre növekvő igény mutatkozik az egészség és a vitalitás fenntartására. Sokan keresnek az energiaszintjük növelése érdekében hatékony megoldásokat. A ginzeng stimulálhatja az energiaszintet és fokozhatja a vitalitást. A növényben található ginzenosidek nevű bioaktív vegyületek stimulálják az idegrendszert, javítja az energiatermelést és az anyagcserét.

2024.02.14.
Navigálás a kakaóválságban: A kakaótermelő országok közelebbről megvizsgálva
A kakaópiac jövőbeli alakulását bizonytalanság övezi. Miközben a kereslet továbbra is erős, a kínálat továbbra is korlátozott, ami a kakaó árát soha nem látott szintre emelte. Stratégiai beavatkozásokra van szükség a kakaótermelés fenntarthatóságának biztosítása érdekében.
2024.02.01.
Új év, új kezdet! Súlyszabályozás és egészséges életmód: táplálékkiegészítőink segítségével elérheti céljait

A testsúly szabályozása számos embert érintő kihívás, és az étvágyszabályozás kulcsfontosságú tényező ebben a folyamatban. A Carolean™ egy innovatív termék, amely a szentjánoskenyér és nopál (Opuntia ficus-indica) összetevőkre épül, és kifejezetten az étvágyszabályozás hatékonyságára fókuszál. Ezt a szinergikus készítményt úgy tervezték, hogy egyszerre nyújtson hatékonyságot és kényelmet azoknak, akik a testsúly szabályozásán dolgoznak.

2024.01.25.
Bőrápolás a hideg hónapokban: az egészséges bőr titkai
A hideg hónapokban különösen fontos odafigyelni bőrünk megfelelő ápolására. A hidratálás, táplálkozás és antioxidánsokban gazdag ételek fogyasztása mind hozzájárulhatnak a bőr egészségének megőrzéséhez. A cink, astaxanthin, C-vitamin, vörösáfonya és kollagén kulcsszerepet játszanak ebben a folyamatban.
2024.01.18.
A kakaópiac kihívásai és kilátásai: friss adatok és elemzések

A kakaópiac jelenlegi állapota aggasztó, miközben Elefántcsontpart és Ghána is jelentős exportcsökkenést tapasztal. A Kakaó-Kávé Tanács (CCC) a termelési visszaesésre hivatkozva leállítja a 2024/25-ös termés értékesítését a már eladott kb. egy millió tonnán felül. A kameruni gazdák elégedettek a nemzetközi árszintekkel, míg a Harmattan időjárási jelenség kihívásokat vet fel. A piaci áttekintés negatív, a kakaótermékek piacán pedig a vaj iránti erős kereslet és az árak emelkedése figyelhető meg. Az iparágnak sürgősen alkalmazkodnia kell a változó körülményekhez a stabilabb jövő érdekében.

2024.01.10.
A 2024-es év tíz legfőbb trendje

Az előző év során az élelmiszerárak állandó emelkedése miatt általánosságban visszaesett a fogyasztás, azonban az erre irányuló kutatások azt mutatják, hogy mindennek ellenére is hajlandóak többet költeni a fogyasztók olyan élelmiszer-összetevőkre, amelyek összhangban vannak értékrendjükkel.

Ezek alapján a gyártók még a gazdasági nehézségek idején is többet tudnak nyújtani a fogyasztók számára, mint csupán a termékek árának csökkentése. Az emberek számára kiemelkedő fontosságú érték a fenntarthatóságra való törekvés, az egészségesebb táplálkozás és az egyéb etikai szempontok. Tehát összességében számos olyan tényező jelenik meg egy termék kiválasztása során, amely plusz értéket jelent a vásárlók számára.

2023.12.20.
A memória egészség megőrzésének jelentősége

 

A Nexira által piacra dobott Cognivia egy speciális termék, amelyet a mentális teljesítmény, illetve a kognitív funkciók támogatására hoztak létre. A Cognivia egy olyan természetes összetevőkön alapuló komplex termék, amely gondosan kiválasztott összetevőket tartalmaz az agy működésének támogatására.

Az étrend-kiegészítő a rozmaring és a zsálya kivonatán alapul, melyeket hagyományosan a mentális éberség és koncentráció támogatására használtak. Ezek az összetevők számos antioxidáns tulajdonsággal rendelkeznek és segíthetnek az agyi funkciók, például a memória és a figyelem javításában.

2023.11.21.
Kakaópiaci riport: A kakaópiac kihívásai

A globális kakaópiac számtalan kihívással és bizonytalansággal néz szembe a jelenlegi szezonban. A Nemzetközi Kakaószervezet becslése szerint a 2023/24-es szezonra mintegy 100 000 tonnás hiány várható, ami egy összetett és változékony piaci környezetet vetít előre.

Minden hír »

© 2017, Interfood. All rights reserved
Főoldal / Adatvédelem / Impresszum